DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 29.07.2011 19:19:39 

Ford Focus

Testy a recenze

Ford Focus RS: už jsme ho řídili!

Ford Focus RS: už jsme ho řídili!
Ford tvrdí, že nový Focus RS nedostal pohon všech kol, protože ho nepotřebuje. A má pravdu...
 
Silnice Route Nationale 85, známější coby Route Napoleon, spojuje pobřeží francouzské Riviéry s městem Grenoble v podhůří Alp. Milovníci historie by vám řekli, že tudy se Bonaparte vracel z vyhnanství na Elbě, odhodlán znovu získat ztracený vliv a slávu. O pověstných sto dnů a nějaké drobné později jeho ambice skončily u obce zvané Waterloo, ale o dějepisu dnes mluvit nebudeme. N85 má ještě jiný, zcela nehistorický význam – často se o ní mluví jako o nejlepší „řidičské“ silnici ve Francii a určitě jedné z nejlepších v Evropě.

Její dlouhé vlásenky, rychlé zatáčky, dlouhá stoupání a náročné sjezdy nemilosrdně odhalí špatné rozložení hmotnosti, slabou trakci a nezdravou tendenci setrvávat v pohybu rovnoměrném přímočarém – tedy přesně ty věci, které byste čekali u silného auta s předním pohonem. A nový Focus RS je zatraceně silné auto s předním pohonem.

Vlastně je to nejsilnější sériové auto s předním pohonem, jaké si dnes můžete koupit. Jost Capito a jeho Ford Team RS si museli hodně věřit, když vybrali k prezentaci svého nejnovějšího produktu tuto legendární silnici.

Takže, co přesně jim dává tolik sebědůvěry?
Předně, nový Focus RS není ideovým pokračovatelem stejnojmenného modelu první generace. Malosériový poklad s kousavým samosvorným diferenciálem kladl vysoké nároky nejen na předloktí svých řidičů, ale rovněž na účetní bilanci Fordu. Traduje se, že navzdory tehdy astronomické ceně 1 145 000 Kč Ford na každém prodaném kusu prodělal.

Nový Focus RS se vyrábí na stejné lince v Saarlouis jako ostatní Focusy a technicky přímo vychází z verze ST. Nepředstavujte si ale estéčko s načipovanou řídicí jednotkou a několika křiklavými spoilery navrch. Řadový pětiválec 2,5 l dostal nové písty, ojnice i vačky, stejně jako větší turbo, které teď fouká tlakem až 1,4 baru – to je dvakrát víc než v ST. Výsledných 305 koní a 440 Nm by mělo teoreticky trhat asfalt ze silnice a volant z vašich rukou – ale až poprvé na apexu vlásenky sblížíte hliníkový pravý pedál s koberečkem, neuvěříte vlastním dlaním: volant možná trochu poskočí, budete-li při zacházení s plynem opravdu agresivní, ale pak se Focus RS zapře o asfalt a teleportuje se blíž ke Grenoblu způsobem, který vás přiměje zastavit, poklenout a hledat v jeho slabinách důkazy o přítomnosti mezinápravové spojky Haldex.

Samozřejmě že Focus RS žádnou nemá
Konstruktéři Fordu místo těžké čtyřkolky použili samosvorný diferenciál Quaife v kombinaci se zavěšením RevoKnuckle, okolo kterého se v tiskové zprávě i při prezentaci dělalo hodně humbuku. Ve skutečnosti jde o vzpěru MacPherson s přidanou těhlicí, která tvoří samostatný svislý čep.

„Toto řešení umožnilo vývojářům upravit geometrii přední nápravy tak, aby se redukoval vliv točivého momentu na řízení při akceleraci. Osa svislého čepu řízení se přiblížila k ose kola asi o polovinu původní vzdálenosti. Struktura RevoKnuckle tak uspořádání, v němž je základní geometrie kola definována známou kombinací spodního ramene a pružící/tlumicí jednotky, ale současně je zde separátní osa řízení, podobně jako u zavěšení trojúhelníkovými rameny,“ uvádí Ford ve své tiskové zprávě.

Už se tam nedočtete, že jde o letitý patent dávno zaniklé firmy, jehož platnost vypršela před několika málo roky, a že velmi podobné řešení používá na svých sportovních modelech také Renault. Pravda ale je, že Focus RS a) přenáší vyšší točivý moment než kterýkoli dosavadní Renaultsport b) si zachovává komunikativnější řízení než kterýkoli Renaultsport c) se opře o vnější kolo na výjezdu ze zatáčky způsobem, který má potenciál trvale změnit anatomii vaší břišní dutiny a donutit vás k vážným pochybnostem o smyslu Imprezy STI. Na suchu určitě.

Efektivní přenos výkonu natolik dominuje celkovému zážitku z Focusu RS, že napřed ani nedoceníte, jak kvalitně pracuje jeho tlumení a jak precizně vede auto stopu i v situacích, kdy na to se svým těžkým motorem vpředu nemá žádné právo.

Třeba je to tou aerodynamikou...
Focus RS sedí na silnici s agresivním postojem závodního vozu, za který vděčí nejen o 40 mm širšímu rozchodu, ale také nepřehlédnutelné aerodynamické výbavě: nízký přední spoiler, mohutné dvojdílné zadní křídlo a dokonce i funkční difuzor v efektním černém laku údajně ve vysokých rychlostech vytvářejí měřitelný přítlak.

Jestli jsme zatím nemluvili o motoru, je to proto, že jednotlivé aspekty Focusu RS objevujete přesně v tom pořadí, v jakém jsme je zatím zmínili – motor, jakkoli impozantní sám o sobě, prostě neudělá takový dojem jako schopnost podvozku dostat jeho sílu na asfalt, ať už se řítíte rychlými, širokými úseky N85 kousek nad Nice, nebo (marně) zkoušíte přilnavost předních continentalek Conti Sport Contact 3, když na plných brzdách zatáčíte do další z těsných klikatic na D2210.

Dmychadlo Borg Warner dává pětiválci neuvěřitelně mocný střed, ale za cenu mírného turboefektu a nezajímavého projevu v horní třetině otáčkoměru. Když potřebujete dotočit motor na jedné z krátkých rovinek Col de Vence, nejen, že neprotestuje, ale ještě vám na tři sekundy posune hranici omezovače z 6500 na 7050 ot./min. V oblasti nad pěti tisíci otáček se nicméně neděje nic, co by vás inspirovalo k častějším výletům k červenému poli, tím spíše, že ty nejlepší akustické efekty si motor schovává do středních poloh. Zatímco uvnitř slyšíte zejména (uměle vyvolané, nicméně velmi efektní) zlostné chroptění ze sání, obecenstvo venku se dočká hromového burácení z dvojice kónických výfuků. Zavřete plyn a turbo si krásně odfrkne do wastegate, zatímco nespálené plyny s prásknutím shoří ve výfuku, odrazí se od kamenitých strání Col de Vence a vrátí se zpět jako mnohonásobná ozvěna vzdáleného supersonického třesku. Tohle auto ví, jak se dělá show.

Je ale dost výjimečné?
Není pochyb o tom, že Focus RS je nejen celkově nejschopnější, ale v reálném světě také zdaleka nejrychlejší sériově vyráběné auto s předním pohonem na trhu. Jiná věc ale je, jestli je také nejzábavnější. S téměř pornograficky okřídleným a obscénně zbarveným zevnějškem kontrastuje interiér, až na ušatá sedadla Recaro a barevné plochy shodný s modelem ST. Turboefekt ubírá řidičskému zážitku na naléhavosti. Přál bych si také pevnější brzdový pedál a řazení, ze kterého by nebylo tolik cítit, že pohonná jednotka má původ ve Volvu.

V důsledku toho všeho nepůsobí nový Focus RS v obyčejných rychlostech dost speciálně, zatímco v prvním modelu tohoto jména jste okamžitě věděli, že brzy budete svědky něčeho mimořádného. Ford tvrdí, že chtěli mít nový Focus RS přátelský a snadno použitelný v každodenním provozu, ale tenhle argument neberu – na to mají v nabídce Focus ST. Proto „jen“ čtyři hvězdičky.

Verdikt
Tady bychom mohli skončit, jenže to by nebylo fér, protože byste si pak mysleli, že nový Focus RS je tak trochu Waterloo. A to byste byli vedle jak tak jedle. Možná by snesl více bezprostřednosti na plynu. Možná jsem doufal, že bude mít chuligánštější povahu. Možná je moc hodný. Ale nepochybujte ani na okamžik, že tohle auto nedokázalo nic menšího než přepsat pravidla hry pro sportovní modely s pohonem předních kol. Ještě že se nejmenuji Impreza. To bych se teď musel zmítat v mučivých pochybnostech o smyslu vlastní existence...

Technická data

S metrem v ruce (mm)

Délka 4402
Šířka 1842 (bez zrcátek)
Výška 1497
Rozvor 2640

Na váze (kg)

Pohotovostní hmotnost 1468
Celková hmotnost 1860

Pod kapotou

Motor řadový pětiválec
Palivo bezolovnatý benzín
Plnění turbo Borg-Warner k16, plnicí tlak 1,4 bar
Uložení vpředu napříč
Zdvihový objem (cm3) 2522
Ventilový rozvod 20V DOHC, proměnné časování Ti-VCT
Vrtání x zdvih (mm) 83,0 x 93,2
Převodovka šestistupňová ruční, samosvorný diferenciál
Poháněná kola přední

Síla a žízeň

Výkon (kW/PS) 224 kW / 305 koní v 6500 ot./min.
Točivý moment (Nm) 440 Nm v 2300 až 4500 ot./min.
Výkon/hmotnost (PS/t) 208
0-100 km/h (s) 5,9
Nejvyšší rychlost (km/h) 263
Spotřeba (l/100 km) 13,4/7,0/9,4 l/100 km
Objem nádrže (l) 62

Na nákupech

Zavazadlový prostor (l) 385

Cena

Základní (Kč) 949 900 Kč (odhad)
Hodnocení: 

fotogalerie
Ford Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord Focus RS - Ford Focus RSFord RevoKnuckl… - Ford RevoKnuckleFord RevoKnuckl… - Ford RevoKnuckleFord RevoKnuckl… - Ford RevoKnuckleFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RSFord Focus RS

 --------------------------------------------------

Ford Focus RS

Dlouho očekávaný ostrý hatchback, Ford Focus RS, se konečně začal sériově vyrábět. Už krátce po světové premiéře evidoval Ford tisíc závazných objednávek. Tento týden se rozjela výroba v německé továrně Saarlouis.

21. 1. 2009 15:15

„Česká prodejní cena není v tuto chvíli stanovena,“ řekl Novinkám Martin Linhart, tiskový mluvčí českého zastoupení Fordu. Vrcholná verze Focusu by se podle něj měla v Česku začít prodávat na přelomu dubna a května.

Na významné trhy se Focus RS dostane už v březnu - například do Velké Británie, Švýcarska nebo Německa. Celkem se Focus RS bude prodávat ve 20 evropských zemích. Focus RS bude stát 39 000 eur, tedy zhruba 980 000 korun.

O Focusu RS se také dočtete zde a zde

Focus RS bude pohánět 2,5 litrový benzínový pětiválec s výkonem naladěným na rovných 300 koní. Točivý moment dosahuje hodnoty 410 Nm.

Ford Focus RS

Ford Focus RS - nejrychlejší sériový Focus v historii

Verze 4x4 nebude

Při vývoji Fordu Focus RS se vývojový tým zaměřil kromě jiného na odstranění problémů s trakcí, kterým někdy čelí velmi výkonné vozy s pohonem předních kol.

Díky řadě inovací, vyvinutých na základě zpětné vazby od majitelů dřívějších sportovních vozů Ford, dosáhli specialisté stanovených cílů v oblastech trakce, ovladatelnosti a citlivosti řízení i bez použití nákladného, těžkého a prostorově náročného pohonu všech čtyř kol.

Nový Ford Focus RS je vybaven inovativním předním zavěšením „RevoKnuckle“, které potlačuje přenos točivého momentu do řízení, což nezřídka bývá Achillova pata silných vozů s předním pohonem.

Pro Focus RS byla vyvinuta speciální verze elektronického stabilizačního systému ESP. Ta umožňuje i při zapnuté stabilizaci dravý styl jízdy.


Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení

Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: titulní fotka

Na prvních fotografiích se představuje, fanoušky téměř vymodlený, Ford Focus RS v sériové podobě a přichází v modrém laku, který je po jedovatě zelené barvě konceptu balzámem pro oči.

Nový Ford Focus RS se natěšeným fanouškům představil v podobě konceptu na červencovém autosalonu v Londýně a připomenul se i v říjnu na autosalonu v Paříži. Nyní se představuje produkční provedení, které opouští zelenou barvu a světu se odhaluje s modrým lakem, připomínajícím první generaci nejostřejšího Focusu.

Ford se s podobou sériového provedení nevzdálil od zeleného konceptu ani o píď a jedinou změnou na fotografiích sériového modelu je použití modrého laku „Indianapolis Blue“, který bude v nabídce doplněn o zelenou „Performance Green“ a bílou „Frost White“ (tato verze bude velmi vhodná pro kopírování polepů závodních příbuzných). S lakem karoserie má ladit interiér vyvedený v modré nebo zelené barvě. Pro konzervativní zákazníky bude k dispozici i na přání dodávané pouze černé kožené čalounění.

K pohonu má posloužit přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru s výkonem 300 koní (221 kW) a točivým momentem přes 410 Nm. Při honbě za maximální rychlostí se ručička rychloměru zastaví na hodnotě 264 km/h a sprint z 0 na 100 km/h zvládne RS za 5,9 s.

Přenos síly motoru na vozovku pomůže zvládnout diferenciál s omezenou svorností Quaife. Obávaný „torque steer“, tedy snaha točivého momentu vést auto s náhonem na předek jinam, než si přeje řidič, by mělo pomoci eliminovat nové zavěšení předních kol označené RevoKnuckle. Takto naladěný podvozek by se měl podle inženýrů Fordu vyrovnat konkurenčním čtyřkolkám. Přední brzdy ereska mají průměr 336 mm a zadní 300 mm, devatenáctipalcová kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 a rozchod kol má být o 40 mm širší než u Focusu ST.

Fotogalerie

Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 1Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 2Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 3Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 4Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 5Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 6Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 7Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 8Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 9Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 10Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 11Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 12Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 13Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 14Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 15Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 16Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 17Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 18Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 19Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 20Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 21Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 22Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 23Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 24Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 25Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 26Ford Focus RS: První fotografie sériového provedení: fotka 27


Tapety na plochu

Ford Focus RSFord Focus RSFord Focus RS

 


----------------------------------------------------------------------
TEST Fordu Focus ST
Na všech internetových serverech se mluví o novém Focusu RS. To je možná ta správná chvíle podívat se na jeho slabšího sourozence. I ten totiž může naznačit, co můžeme čekat.
Ford Focus ST
Na úvod:
Ostré hatchbacky jsou zvláštní kategorie. Původně malá rodinná auta, obdařená silným motorem a vyladěným podvozkem... nepřipomíná vám to něco? Ano, původní myšlenka je stejná jako u amerických hot-rodů, vzít obyčejné auto a udělat z něj silnou, nebezpečnou bestii.

Zakladatel kategorie hot-hatchů, první Golf GTI, vznikl přesně takhle. Pár mechaniků ve vývojovém oddělení Volkswagenu si řeklo, že by nebylo špatné zamontovat do tehdy nového a převratného jedničkového Golfa nějaký silnější motor, než sériová jedenáctistovka o výkonu 50 koní.

Dali si tedy pár přesčasů a bez vědomí vrchního velení implantovali do Golfu šestnáctistovku, vyvinutou společně s automobilkou Audi. Výkon 110 koní se v dnešní době zdá jako almužna, ale nezapomeňte, že první Golf nevážil ani tunu. Stala se z něj legenda, zrodilo se první GTI.

Dnešní hatchbacky jsou těžší, ale v poslední době jsme svědky prudkého nárůstu výkonů. Tam, kde ještě před pěti lety stačilo 150 nebo 170 koní, považuje se dnes cokoli pod dvě stovky za výsměch. Existuje několik cest, jak se dobrat konkurenceschopnosti. Honda Civic Type-R má sice "jen" 201 koně, ale její točivý motor a zajímavý podvozek vám zajistí dostatek zábavy na celé léto. Mazda 3 MPS má 260 koní a při jízdě jí musíte pevně držet pod krkem. A Focus ST je někde mezi

Technika:
Motor má výkon 225 koní, točivý moment 320 Nm, pohání přes šestistupňovou převodovku přední kola a je to pětiválec o objemu 2,5 litru, plněný turbodmychadlem. Převodovka je velmi důležitá, protože je s motorem dobře sladěná. Umožňuje velmi rychlou a agresivní jízdu, ale díky dlouhému zpřevodování šestého stupně vám dovolí i pohodlně cestovat po dálnicích.

Podvozek se v základní stavbě neliší od běžného Focusu. Pochopitelně je o něco snížený, má o 30% tužší pružiny, tlustší přední stabilizátor a lepší sportovní tlumiče, ale nic zásadního se nezměnilo. Nebyl totiž důvod, už "obyčejný" Focus má podle mě jeden z nejlepších podvozků mezi současnými hatchbacky. Je naprosto pohodlný a připravený na každodenní provoz na obyčejných a mnohdy nekvalitních silnicích, ale zároveň dokáže to, co dnes už jen hrstka aut: pobavit zkušeného řidiče.

To, co automobilka dokázala pouhým přeladěním tlumení a pružení, je jen dalším důkazem, že se na RS opravdu můžeme těšit. Vždyť už ST je na Nürburgringu o něco rychlejší, než drsný Focus RS první generace. Zkušený řidič z něj dokáže vydolovat neuvěřitelné nájezdové a průjezdové rychlosti dokonce i ve vlhkých zatáčkách, zatímco i ti méně zkušení se pořád mohou královsky bavit.

Na silnici:
Díky perfektně nastavenému podvozku si s tímhle autem můžete doslova hrát - v tom nejčistším smyslu. Dá se zatáčkou provést čistě a zároveň ho tam můžete hodit s ubráním plynu a svůdně vybočující zádí. Je to mimo jiné i zásluha dokonalého řízení - pravděpodobně jednoho z nejlepších, které v dnešních autech s pohonem předních kol najedte. Poskytuje ostré a chirurgicky přesné nájezdy do zatáček a v jejich průběhu dokáže zprostředkovat velmi slušnou zpětnou vazbu, takže případnou ztrátu přilnavosti ucítíte v rukách dřív, než k ní skutečně dojde.

Jak už jsem psal, přilnavost v zatáčkách je velmi slušná i na mokrém asfaltu, v takové situaci ovšem musíte být opatrní s plynovým pedálem. 320 Nm na předních kolech je přece jenom dost, takže byste neopatrným pohybem pravého kotníku mohli v kritické situaci o přilnavost přijít.

Touha přišpendlit plynový pedál ke koberečku se ovšem dá pochopit. Když to totiž uděláte, pětiválec se nadechne a předvede vám neuvěřitelnou šíři svých hudebních schopností. V nízkých otáčkách začíná hrdelním bluesovým basem (který vás nevtíravě doprovází i při běžném pojíždění městem), jakmile se nadechne turbodmychadlo, přechází do ryčného bartytonu, aby se rychle přehoupl do vysokých otáček a nasadil metalový ječák, ze kterého ovšem pořád slyšíte 2,5 litrový objem. Tenhle motor bych mohl poslouchat hodiny a neomrzelo by mě to ani na sekundu.

Prostor a výbava:

Na palubní desce se toho příliš nezměnilo. Na jejím vrcholu přibyla kaplička s ukazateli oleje a tlaku turbodmychadla, jinak je všechno při starém. Z ergonomického hlediska je to v pořádku, materiály by ovšem mohly být lepší. A pokud mi něco opravdu vadí, jsou to pseudochromové ručičky přístrojů, které vypadají jak z vietnamské tržnice.

Naopak velkou pochvalu si zaslouží sportovní sedačky Recaro, které vás dobře podrží v zatáčkách a nejsou nepohodlné ani při delších cestách. Škoda, že nejdou spustit ještě o kousek níž, při jízdě jsem měl pořád pocit, že sedím trochu příliš vysoko.

Standardní výbava modelu ST je velmi vysoká, máte tu všechny nezbytnosti včetně klimatizace, xenonů, kvalitního audiosystému a dalších věcí. V testovacím autě bylo ještě spoustu dalších příplatkových věcí, například navigace, nebo i ten nepřehlédnutelný oranžový lak. Bez příplatků stojí ST 770 tisíc korun, výbava navíc dokáže vyhnat cenu hodně přes 800 tisíc. A pokud budete jezdit svižně, spotřeba se bude trvale držet mezi 10 a 15 litry.

Hodnocení:

Není to levná legrace... jenže žádná opravdová zábava není zadarmo. Pokud chcete ještě větší výkony a lepší jízdní vlastnosti, zbývá vám snad Impreza STI, ale i ta už je o pár stovek tisíc dražší. Za tuhle cenu skutečně seženete málo co, co by se v zábavnosti mohlo Focusu vyrovnat - a zároveň dokázalo nabídnout použitelnost v každodenním životě.

Právě kombinace jeho schopností z něj dělají jeden z nejlepších ostrých hatchbacků všech dob. A pokud jde o mě, kdybych potřeboval v téhle cenové kategorii auto a žádné jiné už bych mít nemohl... byl by to ten nejžhavější kandidát.

Technická data

Na váze (kg)

Pohotovostní hmotnost 1317

Pod kapotou

Motor řadový pětiválec, 2522 cm3
Zdvihový objem (cm3) 2522

Síla a žízeň

Výkon (kW/PS) 225 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm) 320 Nm při 1600 - 4000 ot./min.
0-100 km/h (s) 6,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 241
Spotřeba (l/100 km) 13,8/6,8/9,3 l/100 km

Na nákupech

Zavazadlový prostor (l) 385/1245

Cena

Základní (Kč) 769 990 Kč
Fotky:
Ford Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus ST
Ford Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus STFord Focus ST - Ford Focus ST
Ford - FocusFord - FocusFord - FocusFord - Focus